Friday, January 14, 2011

Fasha Sandha bawa diri ke Singapura

perghhhhh!!!!lama gila aku x update ini blog..adakah amir sudah bosan dengan blog?????owh tidak...bye2 cuti hello kelas..so faham2 jela..aku xde masa la..nk update blog nie kena bagi masa secukupnye..setakat FB hari2 aku o9...dalam kelas pon jadi!!..haha
Fasha sandha bawa diri ke singapura???..tipu je!!! Amir naufal bawa diri ke singapura..ini baru betol..haha..psal fasha sandha..ak x tahu dia hilang ke mana..hehe
jom sambung cerita...Siapa yang kenal aku,,mungkin da tahu kot baru2  ini aku  jejak kaki ke singapore buat kali pertamanya..pertama kali beb..harap abah aku je kerja kt sini..tpi langsung x prnah pegi..bru smapai seru org cakap..hehe..3 hari kami di singapore..bnyak kenangan terindah..nk tahu..jom view seterusnya..:)
cube perghatikan betol2..comel kan akak nie..akak u!!..haha.perghhh.nak tahu siapa dia..yeah..org2 Fb panggil dia Cikgu Mas aku pnggil dia makdak..tanpa dia,...xde la ak nk jejak kaki kt sini..aku bawak 1 sen je beb....semua di tanggung dia..untung beb..korng ada dapat??aku je,,jngan jeles lebih..haha..makdak..amir sayang makdak sngat2..tx ye belanje amir..nnti amir da keje..gaji da besar..amir beli 1 bag coach utk makdak..:)
hari pertama aku direct ke universal studio..yela..tujuan kita nk ke sini..rugi la klau x dtg singpre x ke sini..b4 pergi..smpai termimpi mimpi..sampai gak hajat aku..tiket pon dah pegang..alhmdllah..:) jap..cntik kan kuku aku..haha..D
Tumpang lalu!!!,,budak chubby nak lalu..:D
ini dia rombongan cik kiah ke universal studio..best..memang best..semua best..lagi2 untie sopie yg baju purple 2..perghhhh..mmg kaki kuat berjalan..
masuk je terus jumpe si micky nie..nk g holywood x dapat..sini pon jadilah..mcm nk peluk je..comel gila
owh ya..cuba tgok topi ak..ak masa beli x sedar beb maher zain pakai ini topi..samapi skarng org terbawak bawak panggil ak maher zain..amir zain lah..padahal topi je sama..muka 1 kupang pon xde..layan jelah..haha
Awek sebelah aku ini..namanya abby..comel kan..:D
Siapa tahu ye..apa nama minah nie dalm filem ape entah..aku lupa la..haha..
bnyak cerita masa nk snap pic nie..ak sengaja la nk pegang dia nie..last2 kena marah dengan gurd. "no touch plss"..malu aku..padan muka..spe suruh jadi budak nakal..:D
Semua bajet badan tuft!!!..haha..:)
sangat comel gambar ni kan??
Cuba perhatikan botol ni...comelkan..huhu..banyak cerita beb botol TREX nie,,bgi ak sngat la mahal..syg duit nk keluar..tpi unik punye psal.ak snggup beli..korng nk tahu..lepas ak snap je pic nie..botol nie..pang..eh 2 bnyi tampar..bummm..betol ke bnyi dia..lantak la..yeah botol 2 jatuh..berderai air biru keluar..dalam hati aku..malunya aku!!..dan sngat sedih..yela..dah la mahal..16dolar ak beli..sayang kot..ak diam je lpas 2..2 minit lepas 2.anak lelaki untie sopie ak pnggil mimi berani mntak tukar..dia cakap botol nie tiba2 pecah..terus org 2 bagi yg baru..respek kt ko mimi..sngat berani...korng nak tahu ape ak buat botol ni kt rumah..yeah..ak buat kacau kucing2 aku..buat suara trex..lintang pukang kucing ak lari..haha..:D
show dari water world...antara show yg ak tgok..bnyak lagi..tpi ini sje yg ak dapat kngsikan dgn korng..show nie la yg plg best..sebab pertama kali ak saksikan aksi yg sngat lah mantap..mmg real..susah nk nmpak kat malaysia..ape yg best??nnti ak upld video kt FB..nantikan...:)

Cube perhatikan betol2..siapa yg paling takut sekali??
masa mula gerak best je..siap ade mummy,,kita sedap la tengok kat tepi..jalan slow..benti kejap..korng nk tahu ape jadi..tiba2 bnda nie bergerak ke belakang dengan kelajuan anggaran 100km/j..perghhh..mcm nk tercabut jantung aku..ini ok lagi..seterusnya..ada api kt tepi..rasa beb panas dia..lpas 2..dah gelap..kali ini mmg dah trcabut kut jantung..dia naik atas dlm ketiggian 3 tingkat..pastu dia turun naik..dia tarik ke belakang balik..pastu jalan ke depan..ade hantu mummy terkejutkan aku..last2 aku dah mati..tipu2..haha..inilah hasil gambar time jantung aku dah tercabut..haha..helloo..2 kali beb ak naik!..:D
hari berikutnya kami jalan2 pusing2 bandar singapura
kali pertama tengok bngunan Singapore..terpukau beb..mmg cantik..ala2 KL la..tpi dia tepi sungai..so lagi cntik..
see!!kan aku da ckap..semua terpukau kan..makdak ak je pandang camera..yg lain semua tgh terpukau tgok town singapore..owh ya..yg baju hitam 2 nama ak pnggil dia untie nab..ak sngat kagum dgn dia..dia sngat lah baik..x lokek dgn senyuman..dia org singpre..so dia lah tour guide kita..tx untie..miss u..:)
korng perasan x ade bnda puith kt atas air kt gabar bngunan tadi..inlah bnda putih tu..smua org boleh wish happy new year kt baloon ni..nnti ak nk buat kt sungai melaka lak la..boleh??sah2 kene hanyut..haha
wajib amek gambar kat singa kencing nie bak kata makdak aku..:D

nak amek kesempatan jugak..:D
ini kat singapore river..dia ala2 melaka river la..yg patung nie..ak x tahu ape sejarah doa..tapi mmg unik la..
Cuba perhatikan..apa yg ak tgh buat..yeah..aku tgh mengurut kaki ummi suriati..masa 1st day..ak offer makdak ak..lpas 2 pulak..untie sopie pulak mahu merasa ak pnye urut..mgkin best kot ak urut..klau x..xkan boleh smpai 3 untie nk servis mngurut ak..hehe..so..kawan2..spe mahu diurut??
Rehat dan solat di masjit sultan..:)
hebat betol gambar ni..idea dari kamel..anak untie sophie..
View dari Marina Bay
dapat jugak ak check in kat marina bay hotel nie...dapat 1 malam pon jadilah..alang2 da datang sini kan..huhu...:D
last2 dapat jugak setting camera..ak x pndai sngat nk setting time malam..inilah hasilnya..:)
aku sayang untie nie..nk tahu kenapa..sebab untie nie sama nama dengan ummi aku,suriyati yusuff sebijik sama..dah la perangai dia hampir sama..mmg agaka terkejut lah..bkan agak..mmg terkejut gila..
Aku sanggup ponteng kelas demi nak jejak kat singapore nie beb!!..memang x sia2..cuma asgmnt bertimbun lah..tapi xpe..amir snggup..demi nk bercuti..:)
Ini saja yg dapat aku kongsi..sebenarnya banyak lagi tempat yang aku singgah..tapi masa tidak mngizikan..nanti ak akan upld viedo kat FB..so nantikan ok..:)

30 comments:

Fiq Fikri said...

past ni aku akan kesana..ko tgk kat melaka..huhuh

QERY HASAN said...

Weiiii..mau gi jugak... best nyer... cantek giler semua gmbr2 tu..

PERMAISURIMON said...

rindu la :) datin baru pegi sana :) sonok kan ! hehe i tau msti u naik rollercoaster jurassic park . .naik ke tak? haa eee best

Amir Naufal said...

inshaallah ko dapat jugak fiq..amin..:)

Amir Naufal said...

wan..sngat best..nx time giliran ko lak ok..:)

Amir Naufal said...

datin:semua roler coster amir naik..yg nie mummy..yg ni yg plg best..huhu

ABSOLUTE said...

excited dibuatnye. hehe.

Keyrill Eduardo Willeyhem said...

wahh... ni nak ikut jugak jejak senior ni... hehehehh! yelah kan, keyrill still sekolah lagi... :) nak gak ponteng semata-mata nak pergi cuti! hahahahaa... xdelah, bro....gurau jer! :P

auntie sophie said...

salam amir, jom pergi lagi rombongan cik Kiah december ni. Amir cerita tak habis lah. mana cerita pegi Bugis street, masjid Sultan dan kita jumpa Raffles!!! Maybe masuk lah kat episod 2kan.....belum lagi cerita tumbler air jatuh pecah..ha..ha..

J said...

fuyyoh..best gile r g singpore..haha..
bkan mahal ke kat marina bay tuu??...

Blog Aku : ..::jacKsky.reaCHing da' sKy wITh tSuBasA::..

:)

Amir Naufal said...

untie sopie inshaallah amir join..
yela..amir lupa la..nnti amir tambah..tx ingatkan amir..:)

Unknown said...

walaweehhhh..sgt seronok ok!!!!!!

Amir Naufal said...

jackieKOH:agak mahal la..dlm 500dolar 1 malam..:)

Amir Naufal said...

pojie..sngat best!!..jom kita g rmai2 nak..dgn blogger..huhu..

DanieL AdiE said...

peh! best gile..
nak g gak la next time..

Amir Naufal said...

adie.yes..sngat best..
hope ko ade rezeki lebih dpat pegi sne..amin..:)

syafiqstatichot said...

yg minah patung ko tanye tuh marilyn manroe name dia.. hot & spicy..

aii, camne leh pecah botol trex tuh??

Amir Naufal said...

syafiq..marilyn manroe..ha..baru ak ingat..hehe..
psal botol 2..ak gairah sngat kt trex 2..so terlepas..lalu pecah..haha..:D

sully86 said...

hay maher zain...how r u ..eheheheheh

Aqmal Arista said...

walllllaaaaweiiiiiiiiiii !!!
nak g gak la nanti...tunggu tabung beruang penuh :)

SyahmiFikri said...

wah2.. mati2 ingat dah jadi blog gosip kan..

wah2.. best nyee.. heee..

Anonymous said...

pi free tuu..mak aihhh..

CM said...

i lah yg sponsor dia,,,

hans said...

bestnya dapat pergi free
haih
jeles2
hehehe

Review Filem : Khurafat Filem Pertama Syamsul Yusof Yang Aku Suka

Aiman Ariffin said...

waaaaah best giler. gamba pun lucu2 hehe

Amir Naufal said...

hans..jngan jeles..:D
follow la blog ak ok..ak dpat blog fri entry psal safwan husaini..:)

Amir Naufal said...

aiman..tx...:)

Amir Naufal said...

CM..yeahhh..my makdak da komen..tx..:)

Amir Naufal said...

zoey..yeahhh free..sngat untung..huhu..:D

Cik Nuyu said...

wah,,bestnyer dah g US... akq baru planing nak g bulan 2 nie... t akq plak story mory pasal US>..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...