Sunday, August 22, 2010

kejadian depan pejabat PM



Mesti korng tertanya-tanyakan..ape yg telah berlaku??
ok..aku cte..last week time ak g putrajya ngan fmily..dlm prjalan pulang..ak terkejut gak la..tgok ade asap tebal kt kereta waja nie..ak ape lagi..budak menyebok kan..cnfm a sruh abah benti nk tgok.....
ak msih tertanye..ape yg berlaku??kenapa bnda nie trjadi??apa puncanye??
dlm fikiran aku..kejadian di depan pejabat PM..xkan org nk letak bom kot??x mgkin...




beberapa minit lpas 2..bomba smpai..
ak mcm jakun la..1st time tgok bomba wat keje depan mata..sngat kesian kt aku..haha..


ak tgok....mkin besar api..
time nie ak da lari jauh..takut meletup pulak..
dlm fikiran aku..selamat kah rumah hijau itu,kalau kereta nie meletup??1st adakah aku msih selamat??adakah ak akan di temuramah oleh wartawan tv 3??perghh..sempat lagi nk gila glamur..haha..


anggota bomba ini berusaha sedaya upaya memadamkan api..
abg yg berdiri itu..sedang termenung apelah nasib si tuan kereta ini..boleh ke kete nie di baiki..or totallost je..
mmg dugaan betol pemilik kereta nie.



ok..ckap psal tuan kereta..seingat aku..pemilik kereta ini pelajar perempuan,,ak tgok mimik muka dye..sngat simpati..mmg gila risau la..nngis dye.ak x smpat pula nk temuramah dan mngambil gambar dye..faham2 la..dlm keadaan bahaya cm nie..mne nk teringat bnda nie..klau tidak..boleh ak dpat tahu ape punca bnda nie berlaku.dan ak leh jdi wartawan part time..hantar cte nie kt UTUSAN....tpi setakat gambar cerita tidak kuat..


alhmdllah terpadam gak api 2..amek mse 15 minit gak la nk padam..
ak msih rse x puas hati kot..x dpat jmpe pemilik kereta nie..tnye dye ape punca brlaku nie..
ak rse..boleh msuk muke depan kot cte nie klau kuat...tpi ape leh wat..ak bru blaja kewartawanan sem nie..xtw ape2 lgi..so ak ambil ini sebagai pelajaran dan pengajaran utk aku..
so..kalu korng berada di tmpat aku..sediakan cemera buku dan pen ye..hehe

2 comments:

jejaka anggun said...

dugaan di bulan ramadhan. sabar jer la...

Amir Naufal said...

di bulan ramadhan nie..allah nk uji kesabaran kita..:)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...