Friday, August 20, 2010

Kejayaan yg Dihargai




hye smua..assalamualaikum..apa kabar  kalian??..bajet ade rmai follow lak kan..its ok..x slah pon nk shok sendiri kan..hehe..

hari ini da msuk hari ke-10 kita berpuasa..apa mcm korng puasa setakat nie..tahan x..ade yg msuk hospital perut kosong2 ke?? haha..hope smua ok lakan..bnyk2 la kumpul pahala..amin..korng nk tahu x..hari nie lpas sahur dlm kul 5.30.. smngat gila ak mandi..kira ini mandi plg awal aku la..cecah rekot kot..haha,,n ak menaip dlm keadaan yg sngat segar dan bemayar otak nie..org ckap pagi2 otak segar..so ak da rse nie..huhu

ok2..berbalik pada topik kita..alhmdllah selasa lpas bertarikh 17/8  KYM international telah buat penghargaan  utk pelajar yg mendapat gred cgpa 3.5+++,,senang cte yg dpat dekan la...kira bertuah juga la dihargai seperti ini..x smua kolej atau universiti buat penghargaan seperti ini..alhmdllah aku tercalon antara 124 pelajar yg mndapat dean list..

status bukan nk bajet bagus or berlagak la..tpi ak rse sngat bersyukur selama ak belajar..ak x prnah dihargai seperti ini..seingat aku time ak skola rendah je..dpat no2 dlm kelas..ak rse ini sjelah yg ak boleh buktikan yg ak boleh buat..happy teramat sngat tgok ummi tersenyum mse ckap aku dpat dekan..ak xde la gila power nk study kt overc mcm akak..tpi ak nk buktikan kt ummi akak,fmily,kwan2 yg aku boleh berjaya..ak kne buktikan,,tidak semestinya x dpat msuk IPTA terbagus di malaysia atau study kt overc x boleh berjaya dan dpat kerja baik2..ak kne mind dlm otak aku tempat belajar x mainkan peranan utk berjaya..yg penting result..sikap kita..kebolehan kita..semangat kita..bagi aku result SPM itu da xde makna..ak nk bngun semula di kolej nie.

sekarng sem 2....aku kne tingkatkan lagi semngat..ambil smua bnda yg x baik mse sem 1 sebagai pengajaran,,kne pecahkan rekot.gandakan usaha lagi..jngan ponteng kelas..yg plg penting..berbaik dgn smua kawan kolej..trmasuk lctre..perjuagaan aku msih jauh..bnyak lagi dugaan yg bkal ak tempuh.

inshaallah aku ingin mnjadi contoh kepada kawan2 kelas..ak nk kawan2 kelas ak berjaya..biar kte kongsi kejayaan bersama..mne yg kita rse kwan kita prlu bntuan,,yg x ingat2..kita perlu tegur ..mne yg x boleh..kita slow2..selagi mampu..ak ckap psal nie kerana ak sedih tgok sesetengah kwan fakulti aku..mgkin mereka msih remaja..ak faham dunia remaja..aku pon begitu..tpi biarlah stabil dunia dan akhirat..ak kesian tgok dekan,,tension nk fkir masalah pelajar2 yg semakin terok..kita x boleh harapkan lctre atau dekan nk majukan pelajar..diri kita sndiri yg prlu betolkan..jngan nk harapkan MPP kawal disiplin pelajar..kita sebagai kwan la yg prlu berada di sisi kwan2 yg masalah..jadilah kwan yg terbaik insha allah..aku juga bercakap kepda diri sendiri..

mungkin setakat nie je..da melalut da aku..hehe..ummi da bising dah..x solat subuh lagi..huhu..ok geng..jaga diri ya..:)

So korng tgok gambar ini yer.......
ini antara pelajar fakulti aku STMS bersama dekan,,datuk prof.dr. Nawawi..:)





mcm convo pulak kan..hehe





ok..1 2 3..snap..
budak2 media mmg hyper aktif skit.pntng nmpk camer..haha



alhamdallah..:)

3 comments:

Anonymous said...

hmmm. congrates... ur journey still long... take a deep breath.. n make ur life happy n cheerful, all the times..

ZZFF said...

TAHNIAH DI UCAPKAN...semoga kejayaan yang terbukti menjadi rialiti akan bersama anda......apa yang di kejar dalam hidup,..??
jika di kejar dgn penuh semangat dan usaha....
isyaALLAH akan mnjadi milik kita....
SEMOGA TERUS MAJU.....
INSYA-ALLAH....
INSYA-ALLAH......
INSYA-ALLAH...

Amir Naufal said...

tx..masih jauh lagi yg prlu ditempuhi..
insya allah

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...